Om een bericht te schrijven:
Schermopties
Er zijn meer bewerkvelden beschikbaar voor je dan je te normaal zien krijgt na het voor de eerste keer inloggen. In het gedeelte Schermopties kan je kiezen welke berichtvelden worden weergegeven of verborgen voor uw bewerkingsgebied, waarmee je alles overzichtelijk houdt en aan kan passen aan jouw behoeften.
Post Fields
Titel / Headline Box
De titel van je bericht. U kunt alle zinnen, woorden of tekens gebruiken. Vermijd het gebruik van dezelfde titels die problemen veroorzaken. U kunt komma’s, apostrofs, citaten, hypens / streepjes en andere typische symbolen gebruiken in het bericht.
Body Copy Box
Dit is de zogeheten wysiwyg editor (what you see is what you get). Hier kan je naast tekst ook links, afbeeldingen en embedded video’s implemnteren.
Knop Publiceren
Deze knop publiceert je bericht. In dit gedeelte kan je ook een datum wijzigen om het in de toekomst te publiceren. Standaard wordt de huidige datum en tijd gebruikt.
Permalinks
Permalink staat voor “permanente link”. Het is de URL naar het bericht item. Je kan deze naar eigen inzicht nog zelf aanpassen. Standaard wordt de titewl gebruikt.
Bericht Categorie
Berichten met gelijke categorien worden aan elkaar gekoppeld en gegroepeerd. Zo kan je aan de voorkant van de website bijvoorbeeld alle items sorteren op een bepaald onderwerp.
Koppen
Bij het schrijven van lange stukken tekst is het overzichtelijk om koppen te gebruiken. In HTML worden koppen met behulp van h1, h2, h3, h4 ingesteld De meeste standaard WordPress sites gebruiken de eerste, tweede en soms een derde post niveau binnen de site. Je hoeft geen HTML te gebruiken bij het schrijven van uw berichten. WordPress voegt dit automatisch toe aan uw site.
Schrijf regelmatig
Schrijf zo vaak als je kunt, maar laat de hoeveelheid niet in de weg staan van de kwaliteit. Je lezers komen voor de inhoud, niet om tijd te besteden aan het lezen van nutteloze dingen.
Gebruik niet te veel jargon
Niet alle lezers begrijpen uw wereld, dus zorg ervoor dat mensen de taal makkelijk kunnen begrijpen.
Maak gebruik van reacties
Reacties laat mensen hun ideeën delen. Soms kunnen ze negatief zijn, maar je kunt zulke personen op bepaalde manieren blokkeren of indammen. Wees voorbereid. Het is natuurlijk heel krachtig als je een negatieve reactie kunt ombuigen in iets positiefs.
Blijf schrijven
Eenmaal begonnen, stop niet met bloggen! Als je niets weet om over te schrijven, zoek dan vergelijkbare blogs op in je branche om een idee te krijgen. Als er niets anders werkt, kan je bijvoorbeeld altijd schrijven over bijvoorbeeld een nieuwe film, een boek of een artikel.